top of page

Threat or Menace

Each historical period is accompanied by conflict. Insecurity, fear, illnesses, disasters, in other words whatever demonstrates the mortality of humans, creates an environment with sharp edges. Human nature has animal instincts, but is up to people to prove if they are limited only to them. Selected paintings and reviews are listed below.

 

Απειλή

Κάθε περίοδος ιστορική συνοδεύεται από συγκρούσεις. Η ανασφάλεια, ο φόβος, οι αρρώστιες, οι καταστροφές, με άλλα λόγια ότι αποδεικνύει την ανθρώπινη θνητότητα, δημιουργεί ένα περιβάλλον με αιχμηρές απολήξεις. Η ανθρώπινη φύση έχει ζωώδη ένστικτα αλλά είναι στο χέρι της να αποδείξει αν περιορίζεται μόνο σε αυτά. Επιλεγμένα έργα και κριτικές παρατίθενται στη συνέχεια.

“… A product of imagination and reflection, the iconography of Athineos is distinguishable for its morphoplastic completeness, its variety of viewpoints, its power of suggestion and the mature content of its symbols. …With a focus on woman, a … group of works presents torment and death. The woman is floating in space, hanging from a hook or lying on the group dead, with her hands tied and the hook sunk into her flesh. Her child still alive, has sought refuge in the recesses of her body. In other paintings, the body alone, heavy and unwashed, is laid out. It both repels and attracts viewers …”

 

Source: Blaxos, Manolis, 2014, in the exhibition catalog, Stratis Athineos, Stratis Athineos: Violence and Fear, Municipal Gallery of Piraeus.

 

«… Γέννημα φαντασίας και στοχασμού, η εικονογραφία του Αθηναίου διακρίνεται για τη μορφοπλαστική της πληρότητα, την ποικιλία των όψεων, τη δύναμη της υποβολής και το μεστό περιεχόμενο των συμβόλων. … Με επίκεντρο τη γυναίκα, ένα … σύνολο έργων παρουσιάζει τον βασανισμό και τον θάνατο. Η γυναίκα αιωρείται στο κενό, κρεμασμένη από άγκιστρο ή κείτεται στο δάπεδο νεκρή, με τα χέρια δεμένα και το άγκιστρο μπηγμένο στη σάρκα της. Ζωντανό ακόμη, το παιδί της έχει καταφύγει στις εσοχές που σχηματίζουν τα μέλη της. Σε άλλους πίνακες, το σώμα, βαρύ και ακάθαρτο, εκτίθεται μόνο. Απωθεί και έλκει τον θεατή. …»

 

Πηγή: Βλάχος, Μανόλης, 2014,  στον Κατάλογος έκθεσης, Στρατής Αθηναίος, Στρατής Αθηναίος: Βία και Φόβος, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.

bottom of page